5 Haziran 2015

DOĞUM: ADA BEBEK

Ferda ve Osman... Doğumunu çektiğim arkadaşları vasıtasıyla bana ulaşmışlardı. Daha telefondaki sesten belliydi anlaşabileceğimiz; bıcır bıcır enerji dolu ve heyecanlı :) Kız bebek bekliyordu. Vakit kaybetmeden hamilelik çekimi için buluştuk.














Ağustos ayında düğün çekimlerim çok fazla oluyor. Yine bir gün akşam çekimden döndükten sonra fotoğrafları yedeklemeye ve bir yandan da işlemeye başladım yine sabredemeden. Saat 12:00 olmuştu. Çok yorgun ve uykusuzdum. Vakit kaybetmeden yattım. Bir süre sonra telefon sesi işittim. Heyecanla kalkıp kimin aradığına baktım; FERDA! Saat gece 1:30 civarları! İnsan uykulu uykulu aniden kalkınca hiç bir tahminde bulunamıyor kimin aradığına dair; ki normalde anne adayları doktor kontrolüne gittiğinde olup bitenler hakkında beni de bilgilendirmekle görevli olduğu için ve Ferda'dan da herhangi bir anormal açıklama gelmediği için telefonun ondan olma ihtimalini görmezden geldim.

"Betüüüül biz hastanedeyiz koş doğuruyorum!" dediğinde ayaklarımın bağı çözüldü. Apar topar hazırlanıp hastaneye gittim. İşin kötüsü ertesi gün düğün hikayesi çekimim var! Böyle durumlarda elbette her doğum fotoğrafçısında olduğu gibi bir alternatifim mevcut; başka bir fotoğrafçı arkadaşımı diğer çekim bitene kadar doğum çekimine yönlendirmek. Ama doğum gece başladığı için ve her an her şey olabileceği için Ferda'yı yalnız bırakmak istemedim.

Hastaneye doktordan evvel gelmiştim :)) Meğer daha açılma başlamamış, bizim pimpirik Ferda heyecana kapılmış :) Bizi uzuuun bir süreç bekliyordu. Çünkü açılma 4 cm olana kadar doğum süreci yavaş ilerler. 4 cm'den sonra 5 dakika içinde bile doğum gerçekleşebilir! Başıma gelmedi de değil. Bir doğumumda yine sürecin ilerleyişini beklerken (5 cm açılma gerçekleşmişti) baba "Erken geldiniz boşu boşuna" dedi. "Hiç belli olmaz" dememe kalmadan "Bebek geliyoooor!" diye çığlıklar kopmaya başlamıştı :)


Owww yeah! Biz ekipçe doğuma hazırdık :)) Ferda oldukça kalabalık gelmişti hastaneye :) Zaten evde çay içerlerken Ferda bir anda bir terslik hissedip kontrole gitmiş ve büyük bir panikle hastanenin yolunu tutmuşlar.


Arkadaşları, kardeşi, annesi sürekli destek çıktı Ferda'ya. Böyle günlerde anneyi rahatlatmak büyük önem taşıyor. Ama bizimkiler sohbeti çok seviyordu ve yorucu bir süreç geçirecek olan Ferda için 1 dakikalık uyku bile çok kıymetliyken sohbetleri bitmek bilmediği için bir türlü uyku moduna geçemiyordu :) 


Saatin kaç olduğu görülüyor değil mi :) Osman gerekli belgeleri doldurmakla meşgulken Ferda'nın da sancıları artmaya başlamıştı.



Ve doğum vakti gelmişti! Normal doğum için herşey yolunda gitti. Ferda epidural normal doğumu tercih etti. Epidural doğumda minik bir iğne ile omuriliğe giriliyor ve belden aşağısı uyuşturuluyor. Bu nedenle sezaryen doğumlarda kesi açılırken hiçbir şey hissetmiyorsunuz, normal doğumlarda da anne bebeğin geldiğini hissedecek boyutta uyuşturulmuş oluyor. 

Sabaha kadar uyumadık, Ada bebek de gelmemkte karalıydı. Sabah olmasına az kalmıştı; ve benim sabah başlayacak olan düğün çekimim vardıııı! Bu ne heyecan ne adrenalin Allah'ım!

Kapıda içeriyi dinleyen meraklı da kim derseniz Özlem! O gün onu takip eden doğum sürecini çok atraksiyonlu yaşadı bunu bilesiniz. Aksiyon dolu bir takip yaşadık. Gizlice kapı açmalar, "Dur doktor bir şey söylüyor duymam lazım!" demeler, tırnak kemirmeler :P


Ferda'nın sesi geliyordu içeriden: 
"Ben vazgeçtim çok yoruldum doğuramayacağım hadi sezaryen doğumla alın!" Normal doğum gerçekten yorucu oluyor ve size önerim normal doğum yapacaksanız dinlenmeyi ihmal etmeyin doğum sürecinde :) 
Saat 7:20'de Ada bebek doğdu!











Kapıda sabırsızlıkla Ada'yı görmek isteyen aile bireylerinin Ada ile ilk karşılaşma anı..















Düğüne yetişip yetişmediğimi mi merak ettiniz? Çok şükür vaktinden evvel gelin evine vardım. Uykusuzdum ama harika bir çekim gerçekleştirdik. :)


















Hiç yorum yok: